Nadat vorige week de periodetitel moest worden ingeleverd was er tegenstander Deso vandaag veel aan gelegen om ons Keldonk op de knieën te krijgen en de punten mee naar Oss te nemen. Keldonk liet zich echter niet gek maken en op grond van de gecreëerde kansen was de 2 – 1 overwinning zeker verdiend.
Het eerste gevaar kwam van Keldonk toen uit een goede voorzet van Jan van den Acker, Koen van Deurzen naast kopte. Het antwoord Van Deso kwam snel, maar een pegel van dichtbij werd door Leon van den Acker met een super reflex gekeerd. Keldonk bleef aandringen en na een kwartier was er vanaf de zestien een prima schot van Jan van den Acker dat rakelings over ging. Na een half uur was het wel raak toen Koen van Deurzen achter een uittrap van Leon van den Acker aan ging, de uitlopende keeper liep onder de bal door en vervolgens tikte Koen dankbaar binnen. Nog net voor de rust kreeg Koen van Deurzen nog twee goede mogelijkheden om de score te verdubbelen, maar eerst schoot hij, na goed voorbereidend werk van Roy van der Heijden de bal tegen de keeper op en daarna won hij een grond duel van de keeper, maar in het tumult dat een schreeuwende keeper veroorzaakte ‘vergat’ hij daarna de bal binnen te schieten.
Na vijf minuten in de tweede helft probeerde Mark van Haandel het van afstand, maar zijn stevige schot was een prooi voor de keeper. Na vijf minuten kwam Deso, na een snelle aanval en een mooie acrobatische actie van de spits op gelijke hoogte en kon Keldonk opnieuw beginnen. Na deze domper herstelde Keldonk zich knap waardoor ze na een kwartier weer op voorsprong kwamen. Roy van der Heijden werd door Pieter Verbruggen de diepte ingestuurd en uit diens voorzet schoot Tom van de Broek de 2 -1 binnen. Mark van Haandel kreeg na een goede dribbel nog een dot van een kans om de spanning van de wedstrijd af te halen, maar zijn inzet eindigde op de lat. Hierdoor bleef het tot de laatste seconde spannend. Zo kreeg Deso nog een goed kans, maar wij hebben keeper Leon van den Acker, en aan de andere kant schoot Tom van den Broek nog rakelings voorlangs. Na enkele minuten blessuretijd floot de beste man van de wedstrijd voor het einde en gingen, na ‘n enerverende wedstrijd, de Keldonkse (en twee Erpse) handjes de lucht in.
Nou maar hopen dat ze geen zes keer gewisseld hebben….