Het vaandelteam van Keldonk pakte drie belangrijke punten in de uitwedstrijd bij N.L.C. in Lith. Keldonk gaf de gehele wedstrijd geen kans weg, en als je dan van de weinig zelf gecreëerde kansen er  twee weet te benutten is dat genoeg voor ‘n 2 – 0 overwinning.
Keldonk pakte van meet af aan het initiatief en na een kwartier kregen ze de eerste mogelijkheid toen Mark van Haandel binnen leek te schieten, maar een Liths teentje redding bracht. Vijf minuten later was het wel raak toen uit een corner van Pieter Verbruggen de bal plotseling voor de voeten van Koen van Deurzen lag, die vervolgens simpel zijn honderdste competitietreffer binnen tikte. Een paar minuten later leek de 101ste in de maak maar een voorzet van Tom van de Broek werd door Koen rakelings over gekopt. Op slag van rust was het na wederom een goed aangesneden corner van Pieter Verbruggen, Tom van de Broek die bij de tweede paal de score verdubbelde.
Met deze veilig lijkende voorsprong begon Keldonk gedisciplineerd spelend aan de tweede helft. Er  kwam geen muis door de solide opererende Keldonkse verdediging, terwijl er aan de andere kant ook weinig kansen waren om verder uit te lopen. Toen in het laatste kwartier  N.L.C. meer risico ging nemen kwamen er nog twee goede mogelijkheden voor Keldonk. Eerst werd een prachtige volley van Koen van Deurzen op schitterende wijze door de keeper onschadelijk gemaakt, en daarna ‘vergat’ invaller Loek Scheepers, na alles goed te hebben gedaan, de bal binnen te schieten.
Na deze goede overwinning staat voor volgende week de kraker tegen Deso op het programma en kan Keldonk bij een overwinning  het eerste stapje richting kampioenschap zetten.