Keldonk speelde in de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen de rode lantaarndrager Gassel niet grootst, maar het was genoeg om uiteindelijk met 4 – 1 te winnen.
De thuisploeg vloog uit de startblokken en liet aan de gasten uit Gassel meteen zien dat er vandaag in Keldonk niets te halen viel. Al na drie minuten nam Keldonk de leiding toen na een goede poging van Roy van der Heijden de keeper de bal niet kon klemmen en Duane Villanueva er als de kippen bij was om de bal binnen te tikken. Nog geen vijf minuten later werd de score door een mooie kopbal van Koen van Deurzen, na een goede voorzet van Johan van Malsen, verdubbeld. Na nog twee keer de paal geraakt te hebben en een halve omhaal die maar net naast de kruising zeilde ging Keldonk zich steeds meer aan het tempo van Gassel aanpassen. Hierdoor werden de mannen van Ruud en de Bertjes langzaam maar zeker in slaap gesukkeld. Na een half uur spelen kwam Gassel heel verassend terug in de wedstrijd en amper wakker geschud sukkelde Keldonk naar de rust.
In de tweede helft begon Keldonk opnieuw fel, maar was slordig in de passing. Lange tijd was de vraag wie er nu eigenlijk op de laatste plaats bivakkeerde. Na bijna een half uur kwam er verlichting toen een van de simpelste aanvallen tot een doelpunt leidde. Rick van Nuland gaf de bal mee aan Roy van der Heijden en uit diens voorzet liep Koen van Deurzen de bal binnen. Een paar minuten later werd de wedstrijd definitief beslist, toen een lange bal van Marcel van de Tillaart door Koen van Deurzen werd verlengd op de lopende Sieb Sigmans die de bal beheerst binnen plaatste. Hierna kwamen er nog goede kansen voor Keldonk om de score nog verder op te voeren, maar het bleef bij, achteraf gezien, een gemakkelijke 4 – 1 overwinning.
Gewoon drie punten, winterkampioen, en verder niet zeuren.