De inhaalwedstrijd afgelopen donderdag tegen het geteisterde Ruwaard uit Oss werd na een moeizame eerste helft toch nog een gemakkelijke 5 – 0 overwinning.
Al na tien  minuten nam Keldonk via Koen van Deurzen, na een lange bal van achteruit van Erik van Loon en goed afstopwerk van Jan van den Acker, de leiding en leek het een gemakkelijke wedstrijd te gaan worden. Ruwaard beet echter fel van zich af en gaf Keldonk geen centimeter speelruimte, met als gevolg veel foute passes en keuzes. Gelukkig was Ruwaard slordig in de afwerking en steekt keeper Leon van den Acker de laatste weken in een geweldige vorm, waardoor Keldonk met het nodige geluk en een magere voorsprong de rust haalde.
Na de thee wisselde trainer Ruud Fleskens noodgedwongen Robin Knapp voor Roy van der Heijden en dat bleek een gouden greep. Vanaf de aftrap verdubbelde Koen van Deurzen, op aangeven van Duane Villanueva de voorsprong en daarna ging het vlug. Na vijf minuten was er een prima steekbal van Jan van den Acker die Roy van der Heijden vrij voor de goal bracht en die daarna de bal bekeken binnen te plaatste. Èèn minuutje later was het, na een geslaagde individuele actie, opnieuw Roy van der Heijden die de score verder opvoerde. De wedstrijd was gespeeld en het verzet van de Ossenaren gebroken.  Een kwartier voor tijd maakte supersub Roy van der Heijden, nog net binnen het half uur in een druk strafschopgebied, zijn hattrick compleet en werd hem een publiekswissel gegund. Een goede ruime overwinning, die niemand van de Keldonkse aanhang in de rust zag aankomen.