In een matige wedstrijd waar niets meer op het spel stond als alleen de eer, wist Keldonk tegen Fiducia in de Rips een terechte puntendeling overeen te komen.
Al snel in de wedstrijd kreeg Sami el Meliani een goede schietkans, maar zijn uitstekende poging ging via de vuisten van de keeper net naast. Keldonk probeerde de aanval te zoeken en met de doorschuivende Leon van de Acker ging dat aardig, maar vaak ging het bij de eindpass mis. Te hard, te slap of  te onzuiver en dan kon Fiducia weer in de tegen aanval, maar die bakte er gelukkig ook weinig van. Zo hobbelde de wedstrijd zonder veel spektakel richting rust.
In de tweede helft veranderde er in eerste instantie weinig, al was het zo dat beide teams wel van kant waren gewisseld. Na tien minuten kwam Keldonk eigenlijk uit het niets op voorsprong. Sami el Meliani haalde vanaf de zestien venijnig uit, en liet de bal in de benedenhoek onhoudbaar binnen ploffen. Hierna leek Fiducia verslagen en hing lange tijd de 0 – 2 in de lucht. Goede pogingen van Sami en Duane Villanueva werden niet tot doelpunten gepromoveerd, waardoor ze onbedoeld Fiducia in leven hielden. Hiervoor kregen ze een kwartier voor tijd de rekening gepresenteerd, toen als een donderslag bij heldere hemel Fiducia op gelijke hoogte kwam. Beide teams waren hierna nog dicht bij de overwinning, maar een goed schot van Sami ging rakelings naast, en keeper Jeppe Kerkhof maakte met een goede redding een smerig schot van Fiducia onschadelijk.
Op het laatst werd het nog onnodig wat onvriendelijk, maar na het laatste fluitsignaal werd de vrede gesloten, en kon iedereen met het gelijke spel leven.