Wat niemand meer verwachtte gebeurde toch. Keldonk speelde afgelopen zondag uit bij Olland een verloren wedstrijd, maar wist in de laatste vijf minuten een 3 – 1 achterstand naar 3 – 3 om te buigen.
Een gehavend Keldonk had in het eerste half uur duidelijk de regie over de wedstrijd, en met goed combinatievoetbal werd Olland terug gedrongen. Na een kwartier kwam Keldonk dan ook geheel terecht op voorsprong. Vanaf zo’n slordige 25 meter krulde Mark van Haandel de bal prachtig in de verre bovenhoek. Keldonk verzuimde in deze fase van de wedstrijd om verder afstand te nemen en dat kwam ze in de laatste tien minuten voor de rust duur te staan. Olland leek opeens wakker geschud en boog met twee doelpunten in korte tijd de ruststand in hun voordeel om.
In de tweede helft was er weinig over van het goede Keldonkse spel. Olland was opeens de betere ploeg en Keldonk moest zich grotendeels beperken tot verdedigen. Na tien minuten werd de score door Olland opgevoerd en toen Keldonk daarna ook nog een penalty tegen kreeg leek het doek definitief te vallen. Keeper Leon van den Acker wilde daar echter niet aan meewerken en met een prima redding wist hij dit Ollandse buitenkansje te keren. Toen iedereen uit Keldonk berustte in de nederlaag schoot  Rick van Nuland in een wanhoopspoging van niet geschoten is altijd mis, de bal op het Ollanddoel en tot ieders verbazing viel de bal binnen. Met nog een paar minuten op de klok verzamelde Keldonk de laatste krachten voor een slotoffensiefje en dat had succes. Jannes Bouwe slingerde de bal voor het doel waar invaller Loek Schepers de gelijkmaker binnen werkte. Voor diegene die iets vroeger naar huis gingen bijna ongelooflijk, maar de meegeleverde foto is het bewijs.