Als een team niet draait is het lekker als je dan thuis tegen de hekkensluiter mag spelen. Dat dacht Keldonk ook, maar tegen V.C.A. uit St Agatha leden ze een beschamende  1 – 2 nederlaag.
Keldonk begon nog goed aan de wedstrijd en kreeg via Rene van den Akker en Mark van Haandel al kansen om ‘n vroege leiding te nemen. Na een kwartier spelen was de cornerverhouding al 5 – 0, maar daar was op het scorebord niks van te merken. Er ging van twee kanten veel mis en de weinige toeschouwers moesten bijna aan de afrastering vastgeketend worden om het langs de lijn vol te houden.
Na de thee ploeterde Keldonk verder en kreeg enkele grote kansen, maar paal en lat stonden succes in de weg. Toen dit allemaal niet lukte ging Keldonk steeds meer tegen zichzelf voetballen en was het tien minuten voor tijd V.C.A. dat de leiding nam. Via een schitterende vrije trap van Leon van den Acker kwam Keldonk een paar minuten voor tijd op gelijke hoogte en leek er toch nog een puntje gered. Keldonk ging daarna op jacht naar meer terwijl ze beter dat puntje hadden kunnen koesteren, want V.C.A. counterde in de allerlaatste seconde heel brutaal naar de overwinning.