Keldonk speelde op de donderdag voor carnaval de inhaalwedstrijd tegen Astrantia uit Middelaar. Omdat er bij Astrantia geen lichtwedstrijd gespeeld kon worden werd  er op het allerlaatste moment uitgeweken naar het kunstgrasveld van Germania uit Groesbeek. Dit pakte voor Keldonk helemaal verkeerd uit. De meeste spelers hadden de hele dag gewerkt en moesten na een snelle hap meteen naar Groesbeek af reizen om na een lange autorit en een korte warming-up aan de wedstrijd te beginnen. Dan was er nog het, door regen en sneeuw, gladde kunstgras waar de spelers van Astrantia zich duidelijk beter op hun gemak voelden. Excuses waren er genoeg, maar het feit is dat Keldonk een draak van een eerste helft voetbalde en uiteindelijk een dikke 7 – 1 nederlaag moest slikken.
Toen we als diehard supporters, na een puzzeltocht uiteindelijk het sportpark van Germania hadden gevonden dachten we er zeker van te zijn dat het echt niet meer gekker kon worden. De wedstrijd was al tien minuten oud, maar we waren nog net getuige van het eerste tegendoelpunt, alleen was de vraag of de bal de lijn wel gepasseerd had. De scheids vond van wel dus daar hadden we mee te dealen. Astrantia speelde super gemotiveerd en de spelers van Keldonk waren even helemaal, net als wij voor de wedstrijd, de weg kwijt. Vervolgens kwam er een flinke sneeuwbui en vroegen wij ons af of we niet beter thuis op de bank hadden kunnen liggen. Op dat moment kwam Keldonk terug in de wedstrijd, toen Tom van de Broek met een lage schuiver de achterstand verkleinde. Er was weer wat hoop, maar die vervloog net zo snel als de sneeuw van het veld, want bijna uit de aftrap bracht Astrantia de marge weer op drie. De spelers van Keldonk deden hun best, maar alles wat Astrantia raakte werd omgezet in een doelpunt, en zo keek onze trots al met de rust tegen een 6 – 1 achterstand aan, en was de wedstrijd voor Keldonk niet meer te redden. .
Na de rust was de angel uit de wedstrijd en koesterde Astrantia de ruime voorsprong. Mede hierdoor kwam de strijd beter in evenwicht en kreeg Keldonk kansjes om de ruime achterstand een beter aanzien te geven. Ook dit lukte vandaag niet en na een ongelukkige handsbal in de zestien kende de scheids geen medelijden, en uit de toegekende penalty bepaalde Astrantia de eindstand op 7 – 1.
Zo begon het alternatieve carnavalsprogramma voor Keldonk met een flinke kater, hopelijk zal het de rest van de dagen meevallen.