Een helft toonde Keldonk zich minstens gelijkwaardig aan het sterk geachte H.B.V. uit Beers, daarna ging in een tiental minuten alles mis en moest men uiteindelijk een 4 – 1 nederlaag slikken.

Keldonk begon goed aan de wedstrijd en kreeg na een goede voorzet van Tom van de Broek via Roy van der Heijden al een aardige kans om de leiding te nemen. Ook H.B.V. plaatste daar een goede kans tegenover waardoor de strijd aardig in balans was. Na een kwartier was er een venijnig schot van Johan van Malsen die de keeper met grote moeite tot corner kon verwerken. Hierna raakte Keldonk tot twee keer toe de lat. Eerst was het om een aanvalsactie van H.B.V. onschadelijk te maken de lat boven keeper Jeppe Kerkhof die werd geraakt en daarna kopte Rick van Nuland de bal op de lat van het vijandelijke doel. Vlak voor de rust nam Keldonk de leiding toen een lange bal door iedereen werd gemist waarna Roy van der Heijden met een mooie beweging de keeper omspeelde en de 0 – 1 binnen schoof. Dit had eigenlijk de ruststand moeten zijn, maar door een grote blunder in de Keldonkse defensie kwam H.B.V. op gelijke hoogte en zochten de Keldonkse spelers, ondanks een kei goed gespeelde eerste helft, met de koppies omlaag de kleedkamer op.

Na de pauze kreeg Keldonk snel twee dompers te verwerken. Eerst kwamen de mannen uit Beers op een 2 – 1 voorsprong en na tien minuten kon een Keldonkse speler na een rode kaart voortijdig gaan douchen. Nu werd het natuurlijk een heel moeilijk verhaal en was het voor Keldonk meer zaak van tegenhouden, dan ook nog aan voetballen te denken. H.B.V. was heer en meester en Keldonk mag zich prijzen dat het slechts 1 – 4 werd. Rene van Lankveld kreeg op het einde van de wedstrijd nog de enige Keldonkse kans van de tweede helft, maar zijn prima schot werd door de keeper gekeerd.

Keldonk krijgt nu een weekje rust om zich op te laden voor de kraker tegen Boerdonk.