Dit keer twee verslagen van onze jeugd uit de Erpse Krant van 20 april 2006

D pupillen winnen !!!
Afgelopen zaterdag gebeurde er weer eens iets geweldigs op de Koulberg. Onze D pupillen wisten namelijk voor de eerste keer dit seizoen ’n competitiewedstrijd te winnen. Al drie keer zijn ze lager ingedeeld en telkens was het hopen op een tegenstander die de punten aan Keldonk zou laten. Als dit dan lukt dan is dit bijna net zo mooi als kampioen worden.
In het eerste gedeelte van de wedstrijd tegen Avanti waren de mannen uit Schijndel duidelijk sterker en kwam Keldonk bijna niet aan aanvallen toe. Daarna kropen de Keldonkenaartjes steeds meer uit hun schulp en na een messcherpe counter maakte Ken van Horen op aangeven van Mats Kerkhof de 1 – 0. Vanaf dat moment kreeg Keldonk vleugels en iedereen ging boven hem of haar kunnen voetballen.
In de tweede helft een sterker Avanti maar Keldonk zette daar een ongekende vechtlust tegenover waarvan de gasten moedeloos werden. De spanning liep hoog op en de minuten gingen veel langzamer dan in ’n normale wedstrijd. Zou het dan eindelijk gaan lukken? Scheidsrechter Ies blies het bevrijdende eindsignaal en dat heeft nog nooit zo mooi geklonken als toen. Keldonk D 1 had gewonnen en iedereen ging uit zijn bol, prachtig!

Volop genieten van E 1
Het is als voetballer een lust voor het oog als je op zaterdagmorgen naar een wedstrijd van onze E-pupillen gaat kijken. Het goede voetbal, de inzet, het inzicht en het enthousiasme straalt er vanaf. Ook afgelopen zaterdag speelden ze weer een schitterende wedstrijd tegen W.E.C. uit Wijbosch.
Al vanaf de eerste minuut vlogen de vonken er vanaf en streden twee ploegen voor elke centimeter gras. Keldonk had toen het geluk aan zijn zijde want schoten van W.E.C. eindigden op paal en lat. Na een prachtige aanval kwam de bal via Koen van Zutphen bij Pepijn Jansen die vervolgens de 1 – 0 binnen schoot. W.E.C. had snel het antwoord klaar en kwam op gelijke hoogte. Net voor de rust was het Rick van Zutphen die Keldonk heel netjes opnieuw aan een voorsprong hielp.
Direct na de rust speelde Keldonk zijn sterkste deel van de wedstrijd en was het na een gekeerd schot van Wietse van Lankveld een speler van W.E.C. die de bal in eigen doel schoot. Koen van Zutphen deelde hierna de genadeklap uit door na de zoveelste snelle rush de 4 – 1 binnen te schuiven. Toch was de wedstrijd nog niet gespeeld, want binnen ’n mum van tijd was het 4 – 3 en werd het nog spannend. Gelukkig had Keldonk keeper Daan Koene in de goal staan, want mede door zijn superreddingen sleepte hij de ploeg er doorheen en bleven de drie punten in Keldonk.