Dit keer een verslag van het veteranenteam van maart 2006. Onze veteranen spelen wekelijks op zaterdag zo rond vier – vijf uur hun wedstrijden. Na de wedstrijd wordt in de uit of thuis  kantine de wedstrijd onder het genot van een drankje en een kleine versnapering alle goeds en minder goeds doorgesproken. Elk jaar worden er gezellige dingen georganiseerd. Zo weet elke veteraan, die er bij is geweest, nog wel een mooi verhaal over de fantastische weekendjes bij Weerseloo. Verder is er elk jaar een feestavond bij Jokes bar en de seizoenafsluiting met barbecue bij Jan Bouwe en werden halverwege het seizoen de krachten aangesterkt bij de Chinees in Erp.  En tussendoor was er nog wel een 50 jarige of zoveel jaar getrouwde teamgenoot waar gefeest moest worden. De vraag is nu wat bij de veteranen in deze tijd het meeste gemist wordt, het voetballen of al die nevenactiviteiten?

“Oudjes” doen het nog best

Elke zaterdag als iedereen afgewerkt is staan ze daar weer, de mensen die het niet kunnen laten, de echte liefhebbers, de fanaten. Ze zijn op een leeftijd gekomen, dat het lijf vaker nee zegt, maar het verstand kan het niet laten om wekelijks tegen dat balletje te trappen. Ze staan op hun manier elke week hun mannetje, winnen of verliezen het maakt niet uit …… zeggen ze, maar afgelopen zaterdag smaakte het pilsje na de gewonnen wedstrijd toch net iets lekkerder.

Jan Bouwe had deze week, door de vele afmeldingen, stad en land afgebeld om elf spelers bij elkaar te krijgen. Zo kreeg hij met twee jeugdspelers van het vierde in de basis en M3 van S.C.I. geleend in de goal de ideale mix. A.S.V.’33 was de tegenstander en Keldonk kreeg het in het begin moeilijk, maar langzaamaan begon de diesel warm te draaien en namen ze een 1 – 0 voorsprong.

In de tweede helft was er een beter Keldonk te zien en kreeg ze levensgrote kansen om verder bij A.S.V. weg te lopen. Dit lukte in eerste instantie niet omdat Mister Bundy vandaag zijn dag niet had. Wie de schoen past trekke hem aan. In de laatste vijf minuten liep Keldonk toch nog naar een 3 – 0 overwinning uit. Het commentaar van Aalese Jan was: “Ut ging Kei schon.”

Keldonk vet – A.S.V.’33 vet 3 – 0 (1 – 0)

20e min. Eddie Geubbels 1 – 0

65e min. Peter Bouw         2 – 0