Het juichen van de Nederwetten spelers na afloop van de wedstrijd zegt genoeg, want na het overwicht van Keldonk in de tweede helft waren ze blij dat ze toch ’n puntje mee naar huis mochten nemen.
Keldonk begon niet geconcentreerd genoeg aan de wedstrijd en keek na vijf minuten al tegen een 0 – 1 achterstand aan. Hierna ging men beter spelen, maar ontbrak het vaak aan de goede eindpass. Na een kwartier lag de gelijkmaker in het Nederwettense doel toen uit een corner van Roy van der Heijden, Luuk Cremers heel mooi raak kopte. Keldonk bleef de meest voetballende ploeg en kreeg via Tom van de Broek een goede kans op de voorsprong, maar die werd net buiten de zestien aan getikt en de vrije trap van Jan van den Acker werd daarna door de keeper uit de goal geranseld.
Meteen na de rust kreeg Keldonk twee bijna niet te missen kansen, maar Tom van den Broek en Jan van den Acker schoten allebei rakelings naast. Zo bleef Keldonk de kansen aan elkaar rijgen, maar moest Keeper Jeppe Kerkhof nog ’n keer flink aan de bak om `n achterstand te voorkomen. Marcel van den Tillaart zag zijn schot door de keeper gekeerd worden en na een goede schuiver van Jan van den Acker voorkwam de sluitpost met het puntje van zijn grote teen Keldonks succes. Het zat vandaag gewoon helemaal niet mee. Vijf minuten voor het einde leek alles toch nog goed te komen, maar ook nu ging een goede kans voor de anders zo trefzekere Tom van den Broek slechts in het zijnet. Na een scrimmage in de laatste minuten schoot Peter van Zutphen van dichtbij nog hard op de keeper en moest Keldonk, ondanks het grote veldoverwicht en de legio prachtige kansen, slechts met èèn puntje genoegen nemen.