In de wedstrijd tegen koploper F.C. de Rakt ging het voor Keldonk in de eerste helft naar behoren, maar in het tweede bedrijf schakelde de thuisclub een tandje bij, en was er voor de bezoekers geen houden meer aan, en leden een beschamende 7 – 1 nederlaag.
Na een evenwichtig begin kreeg Keldonk na een kwartiertje spelen de eerste mogelijkheid om de leiding te nemen. Na een mooie een-twee tussen Tom van de Broek en Jan van den Acker kwam Tom vrij voor de goal maar de attent uitlopende keeper kon de bal blokken waarmee een Keldonkse voorsprong niet doorging. Na een half uur kwam die voorsprong er wel toen een slechte lange bal van Leon van den Acker door een Udense verdediger voorbij zijn eigen keeper in het doel werd gekopt. Na deze meevaller kreeg Roy van der Heijden een grote kans om de voorsprong te verdubbelen maar ook nu werkte de Udense goallie niet echt mee. Lange tijd bleef Keldonk zonder al te grote problemen op de been. Net voor het rustsignaal waren er wel een paar hachelijke momenten voor het Keldonkse doel, maar konden ze met een voorsprong aan de thee.
Wat er in de thee van F.C. de Rakt zat weten we niet, maar dat spul moeten we in Keldonk ook maar eens aanschaffen. Al snel lag de gelijkmaker achter keeper Jeppe Kerkhof en was de blauwe beer los. Na een kwartier namen de Udenaren de leiding en stoomden door tot de teller na drie kwartier op zeven stond. Keldonk was de hele tweede helft niet eens in de buurt van de F.C. de Rakt keeper geweest, waardoor er op de 7 – 1 nederlaag nog eens niet iets viel af te dingen.