Na een wedstrijd waarin twee ploegen het moeilijk hadden om het spel te maken, was het heel sneu voor Keldonk dat F.C. Uden in de laatste minuut nog met de volle buit op zak naar huis keerde.
Voor beide  doelen was er in de eerste helft weinig spektakel te beleven. F.C. Uden was misschien iets gevaarlijker, maar tot een fatsoenlijke afwerking kwamen ze niet. Keldonk kreeg na een kwartier de beste kans, maar Maik Oosterholt schoot in goede positie rakelings over. Zo sudderde de wedstrijd voort en was de 0 – 0 met de rust voor niemand een verassing.
Ook na de thee was het voor het publiek lange tijd een vervelende wedstrijd waarin doelpogingen heel schaars waren. Met nog een kwartier te spelen kwam daar verandering in. Eerst leek Keldonk via een schitterende kopbal van Marcel Tillaart aan de leiding te komen, maar de scheids had een duwfout geconstateerd, en cancelde het Keldonkse feestje. Snel daarna kwam F.C. Uden op voorsprong en moest Keldonk alles uit de kast halen om minimaal nog een puntje te verdienen. Vijf minuten voor het einde viel de verdiende gelijkmaker en was er gerechtigheid. Na een goed aangesneden vrije trap van Roy van der Heijden plaatste Marcel Tillaart de bal keurig binnen. Toen iedereen tevreden was met het puntje sloeg de F.C. Uden spits, die de hele wedstrijd bij Jorg van de Hurk aan de ketting had gelegen, genadeloos toe, en dompelde Keldonk alsnog in rouwstemming.