Terwijl meer dan 80% van de amateurwedstrijden in Brabant vanwege de besneeuwde velden werden afgelast, moest Keldonk afgelopen zondag toch de plak op om in Helmond tegen de oudste club aldaar te ballen. Voor Keldonk gezien hadden ze achteraf deze wedstrijd ook beter kunnen cancelen, want er moest een 5 – 3 nederlaag worden geslikt.
Keldonk begon niet scherp aan de wedstrijd en na vijf minuten lag, na een van richting veranderd schot de 1 – 0 al achter reservekeeper Jeppe Kerkhof. Keldonk probeerde zich onder de druk uit te voetballen, maar bij balverlies waren de Helmonders meteen levens gevaarlijk. Na een kwartier kapte Tom van de Broek zich mooi vrij, maar zijn schot ging via buitenkant paal net naast. Toen het na twintig minuten 2 – 0 en snel daarna 3 – 0 werd leek een positief verhaal vandaag ver weg. Toch knokte Keldonk zich terug in de wedstrijd en nadat Verdi Rijthoven al de paal had geraakt kopte hij vlak voor de rust een vrije trap van Jan van den Acker goed binnen, en was er voor de tweede helft weer enige hoop.
Na vijf minuten in de tweede helft werden de vooruitzichten nog beter toen Tom van de Broek een voorzet van Jan van den Acker mooi binnen kopte. Jammer genoeg hield Keldonk daarna niet lang stand en werd de marge vijf minuten later weer op twee gebracht. Er waren daarna zeker kansjes om tegen het moegestreden Oranje/Zwart tot 4 – 3 terug te komen, maar dit lukte helaas niet. Toen het een kwartier voor tijd 5 – 2 werd was de wedstrijd gespeeld en ook al maakte Verdi Rijthoven er nog 5 – 3 van, de tijd was daarna tekort om nog voor een sensatie te zorgen.
Keldonk gaat nu met een korte winterstop om snel daarna weer aan de voorbereiding te beginnen, want op 20 januari wacht alweer de wedstrijd tegen koploper Odiliapeel.