Keldonk reisde afgelopen zondag af naar Eindhoven om daar tegen rode lantaarndrager H.S.E te spelen. Interimcoach Bert Cuppen, Peter van Heuvel bleef ziek thuis, zag daar zijn team uiteindelijk toch met 4 – 5 winnen en dat was genoeg om de drie punten mee naar Keldonk te nemen.
Ondanks dat H.S.E. op de ranglijst helemaal onderaan bungelt, lieten ze zien dat ze heel aardig kunnen ballen. Keldonk had de eerste helft de grootste moeite om maar enigszins in de wedstrijd te komen en moest het veldoverwicht het grootste gedeelte aan de Eindhovenaren laten. Keldonk kreeg ook wel kansjes en schoot via Peter van Zutphen nog tegen de lat, maar dat was het wel zo’n beetje. Tien minuten voor de rust kwam H.S.E. dan ook zeker niet onverdiend op de 1 – 0 voorsprong. Hierna kregen de spelers van Keldonk ook in de gaten dat er een tandje bij moest en staken de koppen bij elkaar en dat had al snel succes. Na een goede actie van Rick van Nuland aan de zijlijn kwam de bal bij Jan van den Acker die onhoudbaar raak schoot. Niet veel later ging Peter van Zutphen achter een lange bal aan en terwijl iedereen een voorzet verwachtte schoot hij de bal diagonaal hard in de verre kruising, waardoor Keldonk toch met een voorsprong kon gaan rusten.
Na de rust was Keldonk gretiger en werd er met meer overleg gespeeld. Er kwamen genoeg kansen om verder uit te lopen, maar Roy van der Heijden en Tom van den Broek mikten in goede positie naast. Roy van der Heijden haalde even later zijn gram toen hij goed door ging op de keeper die tegen hem op knalde waarna het scoren simpel was. Niet veel later wist John Sweers een bal net voor de achterlijn binnen te houden om vervolgens Verdi van Rijthoven de 4 – 1 te gunnen. De wedstrijd leek binnen, maar daar dacht H.S.E. anders over want vanuit de aftrap werd het 2 – 4 waarna het geloof terug kwam en ze zelfs tien minuten voor tijd op 4 – 4 kwamen. Keldonk rechte nog een keer de rug, en na een lange bal van Peter van Zutphen haalde Tom van de Broek vijf minuten voor het einde van de wedstrijd schitterend uit waarna de bal onhoudbaar binnen plofte. Inpakken en wegwezen.
Volgende week begint de thuiswedstrijd tegen W.H.V. uit Loosbroek om 14.00 uur .