Na vier overwinningen op rij moest Keldonk afgelopen zondag voor de eerste keer deze competitie de punten aan de tegenstander laten. Rood-wit’62 was over het geheel van de wedstrijd genomen ietsje beter en dat wisten ze in de 2 – 3 uitslag uit te drukken.
Al na een paar minuten spelen leek Keldonk de voorsprong te nemen, maar de vreugde was maar van korte duur omdat de assistent buitenspel had geconstateerd. Niet veel later lag de bal aan de andere kant wel in het net waardoor Keldonk op een 0 – 1 achterstand kwam. Na deze tegenvaller schroefde Keldonk de druk op en had tien minuten later succes. Een mooie lange bal van Dusty van Wanrooy kwam in de loop van, de man in vorm, Tom van de Broek die vervolgens de ploegen op gelijke hoogte schoot. Beide teams kregen daarna mogelijkheden om de leiding te nemen waarvan Ismael van de Tillaart het dichts daarbij was, maar zijn goede schot eindigde jammerlijk op de lat.
Na de rust liep het minder bij Keldonk en kregen de Helmonders steeds meer de regie over de wedstrijd in handen. Eerst werd dit alleen in het meerdere balbezit geuit, maar na een klein half uur namen ze de verwachtte leiding. De doodsteek liet niet lang op zich wachten want op een prima schot was keeper Leon van den Acker kansloos. Na deze 1 – 3 perste Keldonk er nog een slotoffensief uit en met een mooie goal van wederom Tom van de Broek was er weer hoop om de eerste nederlaag in ieder geval voor een week uit te stellen. Dusty van Wanrooy kreeg nog een goede mogelijkheid, maar zijn kopbal ging helaas net naast.
Als er een zweefmoment is geweest dan staan we door deze nederlaag in ieder geval weer met twee voetjes op de grond.