De derby tussen Boerdonk en Keldonk stond afgelopen zondag sinds hele lange tijd weer eens op het programma. Na een saaie eerste helft pakte Keldonk in het tweede bedrijf met 1 – 4 de duidelijke en terechte overwinning. In de eerste helft was er veel strijd van beide teams, maar voor beide doelen bleef het vrij rustig. Boerdonk zat er kort op en probeerde daarmee Keldonk het voetballen onmogelijk te maken. Ze slaagden in die missie, maar kwamen daardoor zelf ook niet aan voetballen toe waardoor de eerste helft de kansen op een hand zonder vingers te tellen waren. In de tweede helft werd het een heel ander verhaal want al meteen vanaf de aftrap kreeg Boerdonk een goede kans om de leiding te nemen. Keldonk kreeg hierna meer vat op de wedstrijd en na een kwartier was het Jan van den Acker die na een afgeslagen aanval met een mooi lobje zijn ploeg aan de leiding bracht. Boerdonk probeerde de verdedigende stellingen te verlaten, maar gaf toen ruimte weg waar Keldonk optimaal van profiteerde. Na een goed blok van Verdi van Rijthoven kwam de bal in de voeten van Roy van der Heijden die alleen voor de keeper de bal beheerst binnen plaatste. Niet veel later gaf Jan van den Acker een prima bal op Tom van de Broek die met een diagonaal schot de score verder opvoerde. Verdi van Rijthoven maakte er nog 4 – 0 van, maar de scheids vergat voordeel te geven, omdat hij het belangrijker vond om met rode kaarten te strooien, jammer. Keldonk had de buit binnen en de concentratie verslapte waardoor Boerdonk met negen man de eer nog mocht redden. Het slot akkoord was echter voor Verdi van Rijthoven die met de 1 – 4 nog meer zout in de Boerdonkse wonden strooide. Hiermee behield Keldonk zijn ongeslagen status en handhaaft zich bij de bovenste plaatsen in hun klasse.