Voetbal om het eggies daar gaat het om. Vandaag is het beker/oefenprogramma eindelijk voorbij en kan het circus weer starten. Een korte terugblik op de bekerwedstrijden laat zien dat we weinig succes hebben geboekt maar je voorbereiding is goed geweest als je de eerste competitiewedstrijd wint, aldus een bekende trainer. We gingen kansloos onderuit tegen Blauw Geel 9, 0-7. Bij VOW 3 wisten we een punt te halen, Roy Koolen scoorde 2x maar de gastheren wisten er toch een gelijkspel uit te halen. Erp 5 nam in Keldonk 3x de voorsprong, Erwin van Lankveld en Rick vd Acker wisten 2x gelijk te maken maar de 3de treffer deed ons de das om.Op een drijfnat sportpark de Koulberg hadden we het eerste deel van de eerste helft grote moeite met onze gasten Avesteyn 4. Noodgedwongen moesten we terug uit maar ze domineerde zonder grote kansen uit te spelen. Keldonk wist de leiding zelfs de nemen maar dit doelpunt werd afgekeurd na een onterecht vlagsignaal van de slechtste man van het veld, de vlagger van Avesteyn, de scheidsrechter kon niks anders doen dan het doelpunt annuleren. Even daarvoor waren we ontsnapt omdat een terugspeelbal van één van onze verdedigers opgeraapt werd door onze keeper, tot onze opluchting zag de scheidsrechter dit door de vingers. Op slag van rust pakte we toch de voorsprong dankzij Erwin Jansen, met een mooie kopbal uit een vrije trap van Rick vd Acker. De tweede helft waren we de betere ploeg, veel kansen werden gecreëerd, Avesteyn wisten we ver onze eigen goal te houden, al was het wel oppassen voor die ene kans die altijd wel komt. Wat dat betreft kwam de 2-0 op goed moment, Rick vd Acker speelde met een slimme bal Cas van Zutphen vrij die met een mooi schot in de lange hoek de voorsprong verdubbelde. Met nog een kwartier te spelen was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld, Avesteyn drong aan zonder gevaarlijk te worden terwijl ze zelf achterin kwetsbaar werden. Roy Koolen miste eerst een enorme kans op de 3-0 maar maakte deze blunder niet veel later goed nadat hij een perfecte voorzet van Stijn Verwegen met het hoofd binnen kopte.Volgende week spelen we om 11:30u een thuiswedstrijd tegen VOW 3. Dit is een oefenwedstrijd.