Met een bus vol supporters toog Keldonk naar Gerwen om in de beslissende wedstrijd om degradatie te ontlopen hun ploeg massaal aan te moedigen. Ondanks deze steun kreeg Keldonk met 4 – 1 een flinke oor wassing, en zal daardoor volgend seizoen tot het spelen van hun wedstrijden in de vijfde klasse veroordeeld zijn. Het groen/witte vuurwerk dat voor de wedstrijd door de Gerwen supporters werd afgestoken ging na het beginsignaal nog even door, en voordat Keldonk ook maar een klein beetje grip op de wedstrijd kon krijgen keken ze tegen een 2 – 0 achterstand aan. Keldonk was daardoor totaal overrompeld en niet in staat het tij te keren. Na twintig minuten hadden na een scrimmage voor de Gerwense goal wel drie Keldonkse spelers op rij de bal voor het intikken, maar de trekker werd door niemand succesvol over gehaald. Nadat Keldonk via de paal en keeper Jeppe Kerkhof aan de 3 – 0 was ontsnapt was er na een half uur een prima schot van Jan van den Acker die de keeper met zijn vuisten uit het doel ranselde. Net voor de rust had alles een beetje anders kunnen worden, maar de goede poging van Tom van de Broek ging rakelings voorlangs. Na de rust hoopte iedere Keldonk supporter dat de jacht op de gelijkmaker zou worden geopend, maar de spelers waren vandaag niet bij machte om de wedstrijd de goede kant in te laten kantelen. Gerwen bleef de gevaarlijkste ploeg en besliste na een half uur met een schitterende goal voortijdig de wedstrijd.  Nu waaide het Keldonkse kaarsje helemaal uit en alleen voor de statistieken maakte Gerwen nog de 4 – 0, waarna Mark van der Linden de twijfelachtige eer nog redde.Op dit moment is het balen, maar na de vakantie is het tijd voor het nieuwe begin en gaan we met frisse koppies beginnen aan een nieuw hoofdstuk ook al is het dan in vijfde klasse.