Het plan was om met 13 spelers af te reizen naar Mill, waar we aan mochten treden tegen het vierde van Juliana Mill. Maar 1 speler had zich verslapen en een ander was zijn voetbalschoenen vergeten. Kortom, de rest had een basisplaats. Het zou een open wedstrijd worden met veel strijd en kansen over en weer. Het derde begon vrij aardig maar de eerste de beste kans van Mill lag erin. Onverstoorbaar gingen we verder op zoek naar de gelijkmaker maar Roel van Haandel en Rick vd Acker miste de kans hierop. Onverwacht breidde Mill de voorsprong uit naar 2-0. Keldonk, toch zeker niet de mindere partij, vreesde even voor een scenario zoals wel vaker dit seizoen. Een perfecte vrije trap van Roel van Haandel werd ingekopt door de volledig vrijstaande Roy Koolen. Kort hierna werd een doorgebroken speler van Keldonk neergehaald door een speler van Mill, dit zorgde voor kortsluiting bij hun keeper en dit werd bestraft met geel en de bijbehorende 10 minuten tijdstraf, toch kon Keldonk niet profiteren van de numerieke meerderheid. Al kregen we via Peer vd Ende wel een grote kans maar zijn inzet ging net voorlangs. Na de thee werd Keldonk almaar sterker en moest Mill zich steeds meer beperken tot tegenhouden. Echter het tegenhouden ging ze ook niet goed af want Keldonk zou erop en erover gaan. Jarige job Marco vd Bogaard trakteerde zichzelf, en ons, met een heerlijk goaltje op de gelijkmaker. Paar minuten later namen we de leiding dankzij Mill, een corner van Keldonk werd in eigen goal gekopt. Hierna ontsnapte we aan een mogelijke gelijkmaker want een handsbal in de 16 werd niet als dusdanig beoordeeld door de scheidsrechter. Dit was voor Keldonk het sein om de wedstrijd in het slot te gooien. Een goede, snelle spelhervatting van keeper Lars van Doorn kwam uit bij Roel van Haandel, hij stuurde Rick vd Acker op avontuur en nadat deze zijn mannetje had uitgespeeld gaf hij de bal aan Maurice vd Linden, die schoof koeltjes in de korte hoek de 2-4 binnen. Het uitbreiden van de voorsprong maakte het voor Keldonk mogelijk om de resterende 14 minuten makkelijk uit te spelen, helemaal nadat Mill weer in ondertal kwam te staan door wederom een gele kaart. Mooie en verdiende overwinning! Donderdag 24 mei is de volgende wedstrijd, thuis tegen Vorstenbossche boys 3. Komend weekend gaan we wel de plak op maar dan het Festivalterrein de Roost in Keldonk.