Als je drie weken geleden beweerde dat Keldonk zich direct in de vierde klasse zou handhaven werd je voor gek versleten. Maar met  drie overwinningen op rij is op de Koulberg plotseling het zonnetje gaan schijnen en gloort er een mooi einde van de competitie. Je gelooft het bijna niet, maar uitgerekend op 1 april werd er op basis van een goede gespeelde eerste helft, dik verdiend van rode lantaarndrager Essche boys gewonnen.
Keldonk begon sterk aan de wedstrijd en kreeg in het eerste kwartier al meteen kansen om op voorsprong te komen. Ze gaven de tegenstander geen moment de kans om te denken dat er vandaag in Keldonk iets te halen viel. Na twintig minuten werd het goede spel beloond met een doelpunt. Na een vrije trap van Bouafra liet de keeper de bal wegspringen en daar was Dusty van Wanrooy als de kippen bij om zijn ploeg op een vroege voorsprong te brengen. Deze voorsprong was maar van korte duur want vijf minuten later kregen de bezoekers, na een ongelukkige handsbal een penalty cadeau die onhoudbaar werd binnen geschoten. Na deze tegenvaller werden de Keldonkse ruggen opnieuw gerecht en liet Bouafra zijn kwaliteiten zien. Met de kont naar de goal werd hij aangespeeld, en na een korte draai schoot hij fantastisch binnen en ging Keldonk voor de eerste keer dit seizoen met een voorsprong rusten.
In de tweede helft was Keldonk plotseling helemaal van slag en liet Essche boys terug in de wedstrijd komen. Wat iedereen al mijlen ver aan zag komen gebeurde. De mannen uit Esch kwamen op gelijke hoogte en plotseling was alles anders. Na een half uur van hoop en vrees herpakte Keldonk zich en nadat Bouafra al net naast had gekopt werd tien minuten voor tijd de overwinning binnen gehaald. Een goede voorzet van Rick van Nuland over alles en iedereen heen werd achterin door Dusty van Wanrooy goed gecontroleerd, waardoor hij zijn tegenstander meteen kwijt was, en vervolgens met een prachtige schuiver de keeper geen kans gaf.
De laatste plaats, wat directe degradatie betekend, is even uit zicht maar misschien zit er nog wel meer in het vat.