Met een klinkende 4 – 1 overwinning op het Irene uit Gemonde, van onze nieuwe trainer Youssef Laarousi, zette Keldonk deze opponent op negen punten waardoor voor hen de titel uit zicht is geraakt. Het ging, zeker in de eerste helft, niet zo gemakkelijk als de uitslag doet vermoeden, maar toen Keldonk in de tweede helft wat meer gas gaf moest Irene passen.
Keldonk begon wat nerveus aan de wedstrijd terwijl Irene er van meet af aan fel op zat en daar had de thuisclub moeite mee. Irene kreeg na een kwartier een dot van een kans om de vroege leiding te nemen, maar de aanvaller schoot tot ieders opluchting de bal hard in het zijnet. Keldonk zat totaal niet in de wedstrijd maar kreeg via een kopbal van Koen van Deurzen een goede kans, maar de keeper voorkwam een Keldonkse voorsprong. In de snelle tegenaanval wist Irene de leiding te nemen. Hierna was Keldonk nog wel ’n keertje dicht bij de gelijkmaker, maar op de 0 – 1 ruststand viel verder weinig af te dingen.
Na de thee schakelde Keldonk duidelijk een tandje bij en zette vol druk waardoor de Irene spelers tot foutjes werden gedwongen. Na een kwartier ontsnapte Keldonk aan een 0 – 2 achterstand toen de bal via de paal en keeper Leon van den Acker miraculeus uit het doel werd gehouden. Snel hierna zette Keldonk orde op zaken. Eerst was er een afgemeten voorzet van Mark van Haandel die door Koen van Deurzen hard en met veel overtuiging werd binnen gekopt. Keldonk rook nu bloed en een paar minuten later was het wederom Koen van Deurzen die na een vrije trap van Mark van Haandel boven iedereen uittorende en onberispelijk de voorsprong binnen kopte.  Nu was het verzet van Irene gebroken en mocht Keldonk naar hartenlust aanvallen. Een voorzet van Roy van der Heijden ging nog op de lat, waarna Koen van Deurzen, na goed werk van Tom van de Broek en Johan van Malsen, zijn hattrick vol schoot. Na een uittrap van Leon van den Acker was het Tom van den Broek die de eindstand op 4 – 1 bepaalde.
Dat had in de rust zelfs de grootste Keldonkse positieveling niet meer verwacht, maar het Keldonkse publiek laat zich graag op deze manier verassen.