Duane Villanueva maakt een opvallende stap in zijn voetballeven. De 28-jarige Gemertenaar zal volgend seizoen actief zijn in het oranje-zwart van vijfde klasser RKVV Keldonk. Villanueva groeide op in de jeugd van FC Den Bosch en Gemert waarna hij bij laatstgenoemde club tevens debuteerde in het eerste elftal. Een echte belofte was hij maar een blessure zorgde voor behoorlijke vertraging. Uiteindelijk verkaste de aanvallend ingestelde middenvelder naar zaterdag eerste klasser NIVO Sparta waar zijn kwaliteiten uitdrukkelijk naar boven kwamen. Hij ging weer terug naar Sportpark Molenbroek in Gemert waar de ontwikkelingen ook niet stil stonden. Men richt de pijlen daar nu vooral op de nieuwe '023' omdat de tweede elftallen steeds meer ondergeschoven kindjes worden binnen het voetbal. Voor Duane Villanueva was dat een bevestiging dat het tijd werd voor iets nieuws.

RKVV Keldonk is een sociaal bruisende club met enorm veel succesvolle activiteiten buiten het voetbal om. Ook op sportief gebied heeft men vaak de luxe gehad dat er relatief veel goede voetballers werden geboren. Helaas voor de Keldonkenaren zijn er zeker een half dozijn prima voetballers van eigen bodem elders actief. RKVV Erp (2 stuks), Gemert, Sparta'25, HVCH en UDI'19 hebben met elkaar gemeen dat er een speler uit Keldonk in de basis staat. De club doet er achter de schermen alles aan om deze jongens te triggeren om nog één keer terug te komen naar het veldje waar alles begon. Nog één de kar trekken op Sportpark De Koulberg. Dat is echter niet makkelijk want een paar jaar terug liep het wat dat betreft al eerder een keer spaak.

Signaal
Met het binnenhalen van Duane Villanueva geeft de club nu toch een nieuw signaal af. RKVV Keldonk wil nog steeds stappen naar voren maken. "Duane is precies de juiste speler die we zochten. Hij is een jongen met ervaring op een hoger niveau en toch nog vrij jong. Hij is balvast, vaardig en kan een pass geven aan onze snelle en powervolle aanvallers. Dat is precies wat er al even bij ons aan ontbreekt. Het geeft wat rust binnen het team en creativiteit in de tweede fase van de opbouw", laat de technische commissie ons weten. "Daarnaast hopen we dat door zijn komst ook andere jongens gaan denken: ik moet bij RKVV Keldonk zijn op dit moment." De technische commissie is nog niet klaar.  "We hebben ons oog laten vallen op een paar zeer talentvolle spelers welke bij de grotere clubs nog niet echt aan de bak komen. Wij denken echter dat zij zich bij ons juist heel goed zouden kunnen ontwikkelen. Alle randvoorwaarden zijn bij ons prima verzorgd voor dat soort voetballers om hier te rijpen en dan wellicht alsnog een stap naar boven te kunnen zetten. Andersom kunnen zij Keldonk helpen om dit jonge team verder uit te bouwen, een win-win situatie dus. Duane Villanueva is wat dat betreft de eerste stap, maar wel een hele belangrijke.

Bron: Tismarvoetbal.nl