In de uitwedstrijd tegen het hoog geklasseerde Nieuw Woensel uit Eindhoven kon Keldonk het een half uurtje aardig bijbenen, maar moest uiteindelijk een vrij kansloze 4 – 0 nederlaag slikken.
Door de harde wind was het voor beide partijen moeilijk om een behoorlijke pot verzorgd voetbal te spelen. Het oogde dan ook van het begin tot het einde vrij rommelig en om tot een goed lopende aanval te komen hadden beide teams duidelijk moeite. Het credo van vandaag was dan ook hard, hoog en wijd en maar kijken waar de bal heen geblazen werd. In het eerste half uur ging Nieuw Woensel het beste met de omstandigheden om en kreeg de beste kansen om de leiding te nemen. Het was aan keeper Jeppe Kerkhof, en aan de onkunde van de Woenselse aanvallers, te danken dat het tot dan nog 0 – 0 stond. Keldonk had in die tijd ook wel enkele speldenprikjes uitgedeeld, maar niemand van de thuisclub die zich daar zorgen over maakte. Na 35 minuten moest de gevreesde tegentreffer worden geïncasseerd, maar verder leed bleef Keldonk voor de rust bespaard.
Na de thee deed Keldonk lange tijd goed mee en kreeg zowaar mogelijkheden op de gelijkmaker, maar de bal viel telkens net verkeerd. Op het moment dat Woensel begon te wankelen hielp Keldonk zelf de tegenstander weer in het zadel, want uit een onnodig weggegeven hoekschop viel voor hen bevrijdende 2 – 0. Na deze treffer was de wedstrijd gespeeld en liep Nieuw Woensel via een strafschop en een lucky nog naar 4 – 0 uit. In de laatste minuut had Keldonk de eer nog kunnen redden, maar een inzet van Verdy van Rijthoven ging via de paal uit het doel. Ook dat werd ze niet gegund, jammer.