Na de mineur stemming van afgelopen donderdag ging Keldonk weer fris de strijd aan tegen middenmoter Stiphout vooruit. Met uitsluitend geboren? en getogen Keldonkse jongens verdienden ze gezien het wedstrijdbeeld zeker èèn puntje, maar het verschil tussen verdienen en krijgen ging ook nu in het voordeel van de tegenstander.
In het eerste half uur was Stiphout vooruit de bovenliggende partij, maar hadden onnodige fouten van de Keldonkse verdediging nodig om aan doelpunten te komen. Na de 0 – 2 deed Keldonk iets terug. Na een goed aangesneden vrije trap van Dusty van Wanrooy kopte Jan van den Acker raak. Vanaf dat moment kwam Keldonk beter in de wedstrijd en had de gelijkmaker een paar minuten later al in de touwen kunnen liggen, maar een goede poging van Rene van Lankveld werd door de keeper gepareerd.
Na de rust bleef Keldonk op jacht naar de gelijkmaker en kreeg hiertoe goede mogelijkheden. Rene van den Akker kapte zich goed vrij maar had met zijn chocoladebeen niet genoeg kracht om daar een schot uit te persen. Tom van de Broek kwam na een goede voorzet van Maick Oosterholt vrij voor de kist maar vond de keeper op zijn weg en niet veel later krulde hij de bal rakelings over de kruising. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd schoot invaller Rick van Nuland de bal rakelings voorlangs en was het Keldonk vandaag duidelijk niet gegund.
Ook vandaag ontbrak het de spelers niet aan inzet, en werd er geknokt tot de laatste seconde, maar je moet gewoon ook ooit wat geluk hebben.

Blijft nul punten in Esch
Ondanks dat de Keldonkse spelers er alles aan gedaan hadden, is het ze niet gelukt om in het restant van de toen gestaakte wedstrijd tegen Essche boys de 1 – 0 achterstand in een overwinning om te zetten.
Het gehoopte scenario ging voor de Keldonkenaren vlug in vervulling toen na drie minuten spelen, uit een prachtige voorzet van Jan van den Acker , Erwin Jansen schitterend de gelijkmaker binnen kopte. Daarna bleef Keldonk de aanval zoeken en kreeg goede kansen om de voorsprong te nemen. Zo schoot Jan van den Acker in goede positie over, ging een vrije trap van Mark van Haandel op de lat en schoot Erwin Jansen via een Esch been net naast. Keldonk ging duidelijk voor de overwinning, maar moest erg attent zijn op de snelle counters van de boys uit Esch. Keeper Jeppe Kerkhof moest een paar keer reddend optreden, maar dat is hem wel toevertrouwd. Tien minuten voor het einde kwam Esch onverwachts op voorsprong toen ze een onoplettendheid in de Keldonkse defensie genadeloos afstraften. Hierna knapte er iets in de ploeg en waren ze niet meer bij machte om op zijn minst dat ene dik verdiende puntje uit het vuur te slepen.
Zo bleef Keldonk met lege handen en komt de degradatieplaats drie punten dichterbij.