Ondanks dat er in de uit wedstrijd thuis tegen Mariahout veel op het spel stond (drie vaten bier), lukte het Keldonk niet om te cashen. In een weinig hoogstaande wedstrijd, beleefde Keldonk geen prettige voetbalmiddag en verloor met 4 – 2, eigenlijk kansloos.

Mariahout begon erg fel aan de wedstrijd en wist daarmee meteen paniek te zaaien in de Keldonkse defensie. Na twee goede mogelijkheden namen de heikneuters bij de derde kans binnen vijf minuten de voorsprong. Hierna herstelde Keldonk zich enigszins en kreeg ook een paar kleine mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen. Net voor de rust werd de doorgebroken Jan van den Acker binnen de zestien onderuit gehaald en de terecht toegekende penalty werd door Jan zelf in de herkansing verzilverd. Iedereen verzoende zich met deze gelijke ruststand, maar in de extra minuten wist Mariahout toch nog te forceren om met een voorsprong aan de thee te kunnen beginnen.

Na de rust kwam Keldonk ondanks de goede bedoelingen, maar moeilijk in de wedstrijd en moest toezien dat Mariahout zich als minst slechtste etaleerde. Na een kwartier liep Mariahout naar 3 – 1 uit en als de wedstrijd toen al niet gespeeld was, was die het zeker toen het ook nog 4 – 1 werd. Met de zekere overwinning op zak liet Mariahout de teugels wat vieren en kreeg Tom van de Broek nog een goede kans, maar zijn inzet ging rakelings naast. Uit de mooiste Keldonkse aanval van vandaag wist Kevin Voets met een mooie diepe bal Tom van de Broek weg te sturen die behield het overzicht en zette Jan van den Acker vrij voor het doel, die vervolgens op zijn ‘Jantjes’ het laatste Keldonkse doelpunt van 2017 produceerde.