De wedstrijd van afgelopen zondag in en tegen Essche boys werd na 48 minuten gestaakt omdat de scheidsrechter vond dat de veiligheid van de spelers gevaar liep. Eigenlijk had hij gewoon een Awards uit moeten reiken voor de speler met het mooiste toneelspel.

Vanaf het begin waren de spelers van Esch erg opgefokt. Na kleine overtredingen werd er moord en brand geschreeuwd om het te doen lijken alsof het veel erger was. Keldonk maakte de fout om daar in mee te gaan waardoor het een erg rommelige eerste helft werd. Keldonk probeerde met lange ballen de spitsen aan het werk te zetten, maar erg veel leverde dat niet op. Na twintig minuten nam Essche boys, na slordig uitverdedigen van Keldonk, met een afstandsschot de voorsprong. Even later voorkwam keeper Jeppe Kerkhof , met een prachtige redding de 2 - 0 en hield daarmee zijn team in de wedstrijd. Dusty van Wanrooy maakte na een half uur spelen de gelijkmaker die echter niet werd genoteerd. Hij wilde namelijk na een scheidsrechtersbal de bal teruggeven aan de keeper van Esch, maar deed dit met een prachtige lob waarna de keeper de bal in eigen doel sloeg. Dit vond de scheids onsportief gedrag en de butsbal werd overgedaan. Rick van Nuland had daarna nog een pegel in huis, maar de keeper wist deze in twee keer onschadelijk te maken.

Na de rust was het snel over en uit. Jan van den Acker soleerde door de Essche defensie, passeerde een verdediger maar nummer twee liet niet met zich sollen en maakte een vieze overtreding. De scheids gaf geel terwijl rood veel beter op zijn plaats was geweest. Even later ging een aanvaller van Esch theatraal naar de grond en beweerde dat hij was geslagen. De spelers zochten elkaar op en er werd links en rechts wat geduwd en getrokken waarop de scheidsrechter de wedstrijd staakte.

Jammer dat het zo moest, want hier wordt niemand beter van.