In de eerste competitie wedstrijd, thuis tegen het uit de derde klasse gedegradeerde E.M.K. uit Nuenen, deed Keldonk lange tijd goed mee, maar moest in het laatste kwartier nog een te ruim uitgevallen 1- 6 nederlaag slikken.
Keldonk begon gedisciplineerd aan de wedstrijd en zat er goed kort op waardoor het gevreesde E.M.K. helemaal niet gevaarlijk kon worden. Met veel Keldonkse mensen achter de bal hadden de mannen uit Nuenen het moeilijk om een gaatje te vinden en dat deed Keldonk slim. Daarbij loerde ze op dat ene moment om dan uit een counter toe te kunnen slaan. Dit scenario werkte perfect, want na vijfentwintig minuten spelen ging Tom van de Broek achter een lange bal aan en won daarna twee keer een duel om de bal om die vervolgens in de voeten van Kevin Voets te geven die niet lang na dacht en strak raak schoot. Deze voorsprong bleef jammer genoeg maar tien minuten in stand, want na een verraderlijk schot moest Keldonk nog voor de rust de gelijkmaker toestaan.
Na de thee bleef Keldonk zonder al te veel lijkende moeite op de been en produceerde zo nu en dan een plaag stootje. Twintig minuten in de tweede helft nam E.M.K toch de leiding en toen tien minuten later de 1 - 3 viel werd het een moeilijk verhaal. De organisatie viel weg en ook de aangesproken conditie begon mee